Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Wybór hotelu
 
O liczbie gwiazdek hotelowych decydują władze lokalne danego kraju, co w praktyce oznacza, że np. standard hoteli północnoafrykańskich i azjatyckich jest nieco niższy od europejskich. Dlatego Ci, którzy chcą spędzić komfortowy urlop powinni wybierać minimum 4*.
 
Gwiazdka gwiazdce nierówna (kilka hoteli w ZEA ma nieoficjalne 7*, bo standardowa kategoria kończy się na 5*), dlatego prosimy także zapoznać się z opisem hotelu i brać pod uwagę specyfikę różnych krajów. Prosimy pamiętać, że w wielu hotelach klimatyzacja działa centralnie i wówczas terminy jej użytkowania zależą od właściciela hotelu.
 
Wszelkie prośby co do szczegółów zakwaterowania (np. widok lub piętro) staramy się realizować w miarę możliwości. Jeśli jednak w cenniku znajdują się dopłaty za położenie pokoju, czy bungalowu, prosimy korzystać z takich opcji. Wówczas jest pewność co do realizacji Państwa oczekiwań. Prosimy również wziąć pod uwagę fakt, że wiele hoteli to obszerne i rozległe kompleksy składające się z kilku budynków mieszkalnych, pawilonów, bungalowów oraz z infrastruktury rekreacyjno-sportowej i siłą rzeczy nie wszystkie części znajdują się w pierwszej linii brzegowej. Czasem trzeba po prostu przespacerować się na plażę, do restauracji głównej czy recepcji.
 
Należy także pamiętać, że dostawka to dodatkowe miejsce do spania, co z reguły nie oznacza dodatkowego łóżka. Dostawki są mniejsze i mają niższy standard (np. sofa, rozkładany fotel lub łóżko polowe). Prosimy także pamiętać, że w hotelach niższej kategorii pokój 3-osobowy jest w rzeczywistości pokojem 2 osobowym z dostawką. Łóżeczka niemowlęce dodawane są zazwyczaj gratis, ale może się zdarzyć (np. w Bułgarii), że jest za nie pobierana opłata na miejscu.
 
W większości obiektów hotelowych oferujemy pokoje standardowe. Istnieje możliwość dopłaty do zakwaterowania w pokojach o wyższym standardzie. W niektórych hotelach oferujemy także pokoje ekonomiczne (economic) – o niższym standardzie (mniejsza powierzchnia, podstawowe wyposażenie, często usytuowanie w oddzielnym budynku lub na parterze, bez balkonu), które polecamy tylko tym, którzy chcą zaoszczędzić i nie przykładają wagi do standardu zakwaterowania.  Metraż, który podajemy przy opisach pokoju dotyczy całej powierzchni zakwaterowania (łącznie z łazienką, balkonem/tarasem).

Jako, że niektóre kurorty wciąż się rozbudowują, niewykluczone jest, iż w pobliżu mogę trwać prace budowlane lub remontowe. Jeżeli posiadamy dane na ten temat, informujemy o tym klientów. Niestety, nie mamy wpływu na czas i miejsce tego typu prac.

Zdarza się, że obiekty hotelowe zmieniają swą infrastrukturę sportową i gastronomiczną i np. w miejscu dotychczasowego boiska stanie kafejka lub odwrotnie. Zmianie podlegają także godziny pracy różnych obiektów sportowych, rekreacyjnych (np. spa) i gastronomicznych. W zależności od obłożenia i doraźnych potrzeb, a także podczas świąt religijnych i ramadanu w krajach arabskich, obiekty te mogą pracować krócej lub dłużej albo mieć przerwy.
 
Uwaga! Niektóre hotele pobierają depozyt od gości na wypadek pokrycia ewentualnych szkód wyrządzonych przez klienta lub niezapłacenia przez niego za serwis hotelowy (np. minibar), a także za piloty do telewizora i ręczniki plażowe. Depozyty pobierane są z karty kredytowej lub w gotówce.
 
 
Doba hotelowa
 
Zgodnie z międzynarodowymi przepisami doba hotelowa kończy się o godz. 12. Jeśli więc lot powrotny następuje w godzinach wieczornych można przedłużyć pobyt (darmowo lub odpłatnie). Zależy to jednak od hotelu i terminu. W miarę możliwości recepcja udostępnia pomieszczenie do przechowywania bagażu. Pierwszy i ostatni dzień imprezy turystycznej przeznaczone są na transport.

Jeśli przylot jest we wczesnych godzinach rannych, trzeba liczyć się z oczekiwaniem (w lobby hotelowym) na wolne pokoje, gdyż zgodnie z międzynarodowymi przepisami doba hotelowa rozpoczyna się o godz. 14. Jeśli hotel dysponuje wcześniej gotowymi pokojami - oczywiście udostępnia je przybyłym gościom.
 
 
Sezonowość
 
W szczycie sezonu  (lipiec/sierpień) panuje największy ruch turystyczny oraz największe obłożenie w hotelach w Egipcie, a także w rejonie basenu Morza Śródziemnego, Egejskiego i Czarnego. Radzimy aby zwolennicy spokojniejszego wypoczynku wybierali terminy poza tym okresem. Prosimy jednak pamiętać, że pozasezonowe wakacje to nie tylko cisza, niższe ceny i mniejszy upał, ale także uboższa oferta rozrywkowa, sportowa i animacyjna. W tym czasie niektóre restauracje i bary mogą być już zamknięte ze względu na mniejszą liczbę gości, a klimatyzacja jest już często wyłączana, nie ma animacji, dyskotek itd. (lub są w minimalnym zakresie. Również funkcjonalność niektórych części hotelowych zmienia się i uzależniona jest od sezonu. Ta sama zasada dotyczy działalności hoteli w strefie tropikalnej, gdzie szczyt sezonu przypada od końca listopada do końca lutego.
 

Kulinarne wakacje
 
Większość proponowanych przez nas hoteli oferuje wyżywienie w formie bufetów. Ich obfitość i rodzaj zależą od standardu hotelu i terminu. Dominują dania kuchni międzynarodowej, wzbogaconej o lokalne potrawy. Hotele często organizują tematyczne bufety, np. z typowymi dla danego kraju przysmakami. Dodatkowo działają restauracje a la carte (np. kuchnia włoska, owoce morza, itp.). Napoje przy wersji wyżywienia HB (dwa posiłki) są płatne. W wielu hotelach znajdą Państwo także menu dla dzieci. Nieduże hotele oraz te, w których w danym czasie (np. po sezonie) nie ma dużo gości - zastrzegają sobie prawo do zmiany formy wyżywienia z bufetów na dania podawane do stołu lub do ograniczenia wyboru bufetów albo do zmiany miejsca posiłków (np. w restauracji sąsiedniego hotelu).
 
 
All Inclusive
 
Przy tej opcji wyżywienia w cenie są śniadania, lunche, obiadokolacje oraz napoje chłodzące (typu cola, fanta, woda mineralna) i alkohole lokalne w wyznaczonych przez hotel restauracjach i barach w ściśle określonych godzinach. Płaci się zaś za alkohole importowane, napoje butelkowane, puszkowane, wyciskane ze świeżych owoców, niektóre rodzaje kaw i menu w restauracjach i barach nieobjętych systemem all inclusive (w tym a la carte), a także korzystanie z nich poza godzinami działania all inclusive. Picie podawane jest najczęściej w szklankach lub kubkach jednorazowych. Lody w niektórych hotelach są gratis, w innych - płatne, jeszcze w innych - darmowe tylko dla dzieci. Często all inclusive zawiera także przekąski, słodycze, podwieczorki serwowane w godzinach i w barach/restauracjach ustalanych przez hotel. Niektóre opcje zawierają kolację w restauracji a’la carte (napoje do kolacji są wówczas płatne, chyba że oferta hotelowa stanowi inaczej. Często pobierana jest też niewielka opłata za serwis). Szczegółowy wykaz pozycji all inclusive znajduje się w każdym hotelu. Korzystanie z minibarów w pokojach jest dodatkowo płatne (dotyczy również all inclusive), choć bywa, że część zawartości jest także w cenie (np. woda mineralna). Room service jest zawsze płatny (poza niektórymi hotelami z ofertą ultra all inclusive, w określonych godzinach). Najbogatsze pakiety wyżywieniowe to ULTRA ALL INCLUSIVE. Mimo, że jest to oferta bogatsza od klasycznego all inclusive, nie oznacza jednak, że cały serwis konsumpcyjny jest w cenie. System all inclusive uzależniony jest od standardu hotelu: im wyższy tym bogatsze menu.

Hotele często w ramach all inclusive wprowadzają inne oferty bez opłat (np. niektóre sporty, wizyta u fryzjera, czy masażysty, kolacja w restauracji a la carte, wycieczka itp.). Oferty tego typu są na bieżąco modyfikowane i polecane gościom hotelowym podczas ich pobytu. Radzimy więc śledzić hotelowe ogłoszenia lub pytać rezydenta i obsługę hotelową.

Hotele, które oferują różne warianty żywieniowe, wymagają od gości noszenia specjalnych opasek/bransoletek all inclusive. Za zgubienie pobierane są opłaty.

Podawana  w naszych opisach specyfikacja systemu all inclusive w poszczególnych hotelach może ulegać zmianie, uzależniona jest od sezonu, liczby gości, warunków pogodowych itp. Hotele zastrzegają sobie prawo zmiany powyższych szczegółów, a także do ograniczeń czasowych lub konsumpcyjnych (np. zakaz podawania alkoholu) podczas świat religijnych (np. Poya Days na Sri Lance, Lailat al Miraj w Emiratach Arabskich, ramadan) oraz w trakcie ewentualnych problemów związanych z naturą i sytuacjami nadzwyczajnymi (np. klęska żywiołowa, awarie prądu itp.).
 
W dniu przylotu, świadczenia all inclusive rozpoczynają się wraz z początkiem doby hotelowej (zazwyczaj o godzine 14), a w dniu wylotu kończą się wraz z  zakończeniem doby hotelowej (zazwyczaj o godzinie 12). Goście, którzy przylatują wcześnie, bądź wylatują późno, mogą dokupić posiłki na miejscu w hotelowych restauracjach.
 
 
Plaże
 
Wszystkie kraje, w których oferujemy wypoczynek, mają plaże. Ich specyfika jest różna: w zależności od warunków geologicznych, ukształtowania powierzchni, klimatu itd. W rejonach turystycznych wiele plaż ma status prywatnych (hotelowych)-wówczas są bezpłatne, nierzadko publiczne są też zagospodarowane (i płatne). Serwis plażowy (parasole, leżaki, materace) nie zawsze jest darmowy, a hotele niższej kategorii nie mają ręczników plażowych.
 
Najpiękniejsze plaże: słoneczne, ze złotym, miałkim piaskiem, otoczone gajem palm kokosowych i lazurową wodą oceanu, znajdują się w strefie tropikalnej (Mauritius, Malediwy, Seszele, Zanzibar). Plaże w południowych Indiach mogą mieć szarawy kolor, plaże w Emiratach Arabskich są piaszczyste. W Dubaju najpopularniejsze są zielone parki przy plażach: Jumeirah Beach Park i Al Mamzar Beach Park (płatne - zagospodarowane). Publiczne plaże są bezpłatne i dostępne dla wszystkich. Z kolei plaże egipskie mają domieszkę żwirkowatą, a wejście do wody może być kamieniste (warto mieć specjalne obuwie ochronne). Ze względu na rafę przy brzegu - wiele hoteli ma plażowe pomosty, dzięki którym łatwiej można pływać i obserwować podwodny świat Morza Czerwonego. Niektóre z zatoczek są sztucznie usypane. Plaże tunezyjskie są piaszczyste, szerokie, bez utrudnień lokalizacyjnych typu wzniesienia, klify, zaś plaże tureckie są żwirowe lub piaszczysto-żwirowe (najczęściej przechodzi się do nich przez ulicę lub tunel podziemny lub po schodkach). Na wielu plażach (np. w Bułgarii i Turcji) serwis plażowy (czyli parasole, leżaki i materace) jest odpłatny. Warto zabrać ze sobą swoje ręczniki plażowe, ponieważ przy wielu plażach (a czasami nawet przy hotelowych basenach) nie ma ich. Plaże Kuby należą do najpiękniejszych w tamtejszym regionie świata. Największą sławą cieszy się Varadero z 20-kilometrowym ciągiem białych, miękkich plaż z łagodnym wejściem do wody. Prócz części słonecznej, są też części ocienione palmami. Choć oficjalnie nie ma na Kubie plaż prywatnych, to odcinki przy hotelach są zarządzane przez te właśnie hotele. Goście mają do nich bezpłatny wstęp i bezpłatne korzystają z serwisu plażowego (czasem pobierany jest depozyt za ręczniki plażowe).
 
 
Zdrowie
 
Przed wyjazdem należy zapoznać się z warunkami ubezpieczenia, tak by w razie wypadku lub choroby postępować zgodnie z zawartymi tam informacjami. Przed wyjazdem radzimy zasięgnąć informacji u lekarza rodzinnego, a w przypadku chorób przewlekłych skontaktować się z lekarzem prowadzącym bądź specjalistą w danej dziedzinie. Radzimy również wizytę w najbliższej poradni chorób zakaźnych i pasożytniczych.
 
Wykaz zalecanych przed wyjazdem szczepień ochronnych oraz informacje na temat chorób tropikalnych i porady dotyczące profilaktyki zdrowotnej w egzotycznych miejscach znajdują się na stronie: www.szczepieniadlapodrozujacych.pl
 
Specyfika każdego z krajów opisana jest w informacjach praktycznych danego kierunku.